Korhű, nagy volumenű klippel szólítja meg azapeet a fiatalokat legújabb klipjében

Húsvét vasárnap debütált azapeet legújabb klipje, az “Utolsó pohár” című Krisztus-passió, amit Ferenczi Péter „Peet” a Szikra Alkotótáborban írt közösen Bolyki Tamással és Fóris Attilával

Peet neve nem ismeretlen a zeneiparban, a Vasovski Live és a Peet Project is hozzá köthető, emellett több tucat zenekar számára végez produceri munkát. Az „azapeet” szólóprojekt eddigi legnagyobb volumenű klipjéről Peet-et kérdeztük.

 

Az „Utolsó pohár” című dalt a Szikra Alkotótáborban egy sorsolással összerakott, három fős csapattal írtátok. Mennyire volt nehéz nektek együtt dolgozni?

Attilával már dolgoztunk együtt többször a stúdióban, nekünk volt egymással már egy rutinunk, Tamás pedig rendkívül jól akklimatizálódott ebben a hármas közegben, nagyon jól tudtunk együtt rezdülni. Mindhárman más és más zenei környezetben mozgunk, de igyekezett mindenki a legnagyobb rugalmasságát belerakni a közös kalapba, így aztán több szuper dal is született, nem csak az Utolsó Pohár.

Hogy oszlott meg a munka köztetek?

Attila hozta a dal alapötletét, amiben engem a mai hangvételű szöveg nagyon inspirált egy extrémen modern zenei alap hozzátételére. Egészen konkrétan a trap/R&B vizein hajóztunk tovább, így bontottuk ki Atti dalát. Külön öröm volt látni Tamást, aki ugyan ennél sokkal klasszikusabb zenei környezetből érkezett, de mégis nagyon produktívan tudott részt venni a kreatív munkában.

Fotó: Szabó Rebeka

 

Egy korhű klipet készítettetek a dalhoz, amin látszik, hogy nem 5 perc volt az előkészület.

A klipben végig megyünk néhány jelentős Passió-helyszínen, korhű környezettel, kellékekkel, jelmezekkel, mely jelenetekben én, mint egy jövőből „odapottyant” mesélő éneklem az adott részeket. Több, mint 70 ember részvételével, mintegy 3 hónap előkészítés után, 2 nap megfeszített munkájával forgott le a klip a mesés Bolyki Pincészetben, Egerben.

 

 

 

Fotó: Szabó Rebeka

Mi volt a legizgalmasabb része a klipforgatásnak?

A szervezés és a helyszíni lebonyolítás vezetője a feleségem, Alexandra volt, aki hatalmas rendezvényszervezői tapasztalattal a háta mögött úgy leszervezett mindent, hogy maga a forgatás már olyan könnyedén ment, mint forró kés a vajban. Az utolsó vacsora korhű étkészletét megkorongoztattuk egy keramikussal, a Gecsemáné-kert hangulatának megteremtéséhez többszáz éves olajfákat szállíttattunk a helyszínre, a Golgota keresztjeit leástuk a köves talajba, a római katonák szerepére hagyományőrző harcművészeket kértünk fel, és még sorolhatnám. Minden pillanat izgalmas volt.

Mi motivált leginkább ebben a projektben?

A mai, egyszerű, klasszikus bibliai nyelvezettől mentes szövegi megszólalással és a trappes zenével az a célom, hogy idén Húsvétkor a ma emberéhez igazán közel tudjam hozni – legalább erre a 3 percre – a Húsvét valódi üzenetét: az emberiség legnagyobb „szuperhősének”, Jézus Krisztusnak a keresztáldozatát és az abban rejlő győzelmet.

 

A klip itt érhető el: azapeet – Utolsó pohár

 

 

Borítókép: Szabó Rebeka